Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2008

Τρισάγια στον τάφο των σχολικών βιβλιοθηκών;


Βουλευτές, τύπος, εκδότες, μαθητές ομοβροντούν το τελευταίο διάστημα για τις πολύπαθες σχολικές βιβλιοθήκες. Αφορμή για το σημερινό κείμενο η χθεσινή έκτακτη συνέντευξη τύπου στο κτίριο Κωστή Παλαμά του ΕΚΠΑ. Στη συνέντευξη παρευρέθηκαν και μίλησαν ο Γεράσιμος Αρσένης, ο Πέτρος Τατούλης και η Άννα Φιλίνη, ενώ ο εκδότης Γιώργος Δαρδανός κάλεσε φορείς και σωματεία από τους χώρους του βιβλίου και της εκπαίδευσης να συνδράμουν στην πίεση για εξεύρεση λύσης. Οι θέσεις των δύο τελευταίων, εξαιρετικά ενδιαφέρουσες, εδώ:

- Άννα Φιλίνη
- Πέτρος Τατούλης

Η ιστορία για τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ είναι παλιά. Την εμπνευσμένη απόφαση και υλοποίηση του αρχικού προγράμματος από το Γεράσιμο Αρσένη, τη λειτουργία του από βιβλιοθηκονόμους στην πιλοτική του φάση (την απόλυσή τους και την είσοδο καθηγητών στις θέση τους ως υπευθύνων βιβλιοθήκης) ακολούθησαν πολλά τα τελευταία χρόνια. Οι μετέπειτα υπουργοί Παιδείας όχι μόνο δεν επέκτειναν το πρόγραμμα σε όλα τα σχολεία (Πέτρος Ευθυμίου/ ΠΑΣΟΚ), δεν «επικαιροποίησαν» τις συλλογές (Ευριπίδης Στυλιανίδης/ ΝΔ), αλλά δεν απασχολήθηκαν σοβαρά ποτέ και για τη στελέχωση τους με ειδικευμένο προσωπικό (κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ).

Φέτος οι θέσεις που ακούγονται είναι έντονες και θέτουν πιεστικά προ των ευθυνών τους το κράτος, τους φορείς και τα σχετικά σωματεία. Οι σχολικές βιβλιοθήκες αποτελούν δυστυχώς τραγικό παράδειγμα απαξίωσης του ρόλου και της σημασίας του βιβλίου στην ανάπτυξη της κοινωνίας μας. Οι πρακτικές απαξίωσης αγγίζουν επικίνδυνα και τις ακαδημαϊκές, τις ιατρικές, τις δημοτικές και τις παιδικές βιβλιοθήκες.

Το χάλκινο μετάλλιο ανεργίας των βιβλιοθηκονόμων , συνέπεια των πρακτικών αυτών , πρέπει επιτέλους να πάψει να «κοσμεί» το στήθος μας και να γίνει μπούμερανγκ στα χέρια όλων μας: επιστημονικών σωματείων, συμβασιούχων και μονίμων εργαζομένων, τμημάτων ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης, διευθυντών βιβλιοθηκών κ.α..

Για περισσότερα στοιχεία ενδεικτικά, να αναφέρουμε:
τις ερωτήσεις των βουλευτών:
Άρθρα στον τύπο:

Δεν υπάρχουν σχόλια: