Τετάρτη 27 Αυγούστου 2008

Άρθρο που δημοσιεύθηκε στον Ριζοσπάστη, την Παρασκευή 30 Μαΐου 2008

Στον αέρα οι ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες

Στην επιφάνεια τα αδιέξοδα από την υποχρηματοδότηση της Εκπαίδευσης

Τα αδιέξοδα που προκύπτουν εξαιτίας της υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης από τον κρατικό προϋπολογισμό και της εξάρτησής της από αλλότριους πόρους, στους οποίους συγκαταλέγονται και τα διάφορα προγράμματα της ΕΕ με ημερομηνία λήξης, φέρνει στην επιφάνεια η απόφαση της κυβέρνησης να μην εντάξει τη χρηματοδότηση των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών στην Αναπτυξιακή Στρατηγική για την περίοδο 2009 - 2013 (Πρόγραμμα ΕΣΠΑ). Σαν αποτέλεσμα, μετά τη λήξη της χρηματοδότησης των βιβλιοθηκών από το ΕΠΕΑΕΚ (1996 - 2006) και την εξάντληση όλων των ανάλογων πόρων για φέτος, από το νέο έτος, τόσο οι εργαζόμενοι, όσο και οι παρεχόμενες υπηρεσίες μένουν κυριολεκτικά στον αέρα.

Το ζήτημα δεν αφορά μόνο στους 350 συνολικά συμβασιούχους εργαζόμενους στις πανεπιστημιακές βιβλιοθήκες όλης της χώρας, αλλά τις ίδιες τις υπηρεσίες που αυτές προσφέρουν. Κι αυτό επειδή θα αποψιλωθούν από προσωπικό και θα μειωθεί το ωράριο της λειτουργίας τους, ενώ κάποιες από αυτές, κύρια στα ΤΕΙ, ενδέχεται και να κλείσουν ελλείψει μόνιμου προσωπικού, όπως καταγγέλλουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι.

Μπροστά στα παραπάνω ενδεχόμενα, δεν υπάρχει άλλος δρόμος πέρα από το συντονισμό και την ενιαία πάλη των εργαζομένων για ένταξη στον κρατικό προϋπολογισμό της χρηματοδότησης των βιβλιοθηκών και κάθε άλλης εκπαιδευτικής - ερευνητικής δραστηριότητας στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο ύψος των πραγματικών αναγκών, μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους εργαζόμενους στα Πανεπιστήμια, άμεση μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία για όλους.

Δευτέρα 25 Αυγούστου 2008

Προβολή σε τοπικό κρητικό κανάλι

Στις 19 Ιουνίου 2008 ημέρα Πέμπτη, έγινε αναφορά στο πρόβλημα που έχει προκύψει με τις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες στην μεσημεριανή εκπομπή "Στα μισά της μέρας" του τοπικού κρητικού καναλιού Creta Chanel με την Γωγώ Σωτηρίου. Στην εκπομπή παρευρέθησαν οι συνάδελφοι Έλενα Πρεντάκη (Βιβλιοθηκονόμος, Πολυτεχνείο Κρήτης), Μαρία Βραχλιώτου (Βιβλιοθηκονόμος, ΤΕΙ Κρήτης), Βαγγέλης Θεοδωράκης (Τεχνικός Πληροφορικής, ΤΕΙ Κρήτης), Σάσα Τζεδάκη (Προσκτήσεις, Διαχείριση Περιοδικών, Πανεπιστήμιο Κρήτης), Γιάννης Ρουσίδης (Τεχνικός Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Κρήτης).

Το συγκεκριμένο απόσπασμα μπορείτε να το δείτε στο παρακάτω link.

http://videoserver.ucnet.uoc.gr/video/library_uoc/library_creta_channel.asx

Αφαίμαξη προσωπικού, άρθρο της Αγγελικής Μπούμπουκα στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία στις 29/06/2008

Αφαίμαξη προσωπικού

Της ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΜΠΟΥΜΠΟΥΚΑ

Εκτός πανεπιστημίων θα βρεθούν εντός διμήνου οι συμβασιούχοι στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, εξαιτίας της λήξης των προγραμμάτων χρηματοδότησης από το Γ' Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης (ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ). Για πολλά ΑΕΙ αυτό σημαίνει ότι πολλές υπηρεσίες τους, πλέον, θα υπολειτουργούν ή θα κλείσουν.

* Είναι ασαφές το πόσο θα διαρκέσει αυτή η κρίση, που θα επιφέρει αφαίμαξη προσωπικού. Αυτό θα εξαρτηθεί αφ' ενός από τη συνέχιση κάποιων δράσεων του Γ' ΚΠΣ στο ΕΣΠΑ 2009-2013, αφ' ετέρου από το αν θα γίνει δεκτή η τροποποίηση της διυπουργικής απόφασης 679 του 1996, όπως πρότειναν οι πρυτάνεις. Αν υιοθετηθεί η πρόταση, θα μπορούν οι πρυτανικές αρχές να προσλαμβάνουν προσωπικό (μέσω ΑΣΕΠ) με χρηματοδότηση από τους Ειδικούς Λογαριασμούς Κονδυλίων Ερευνας (ΕΛΚΕ). Αλλιώς, οι πρυτάνεις δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να κάνουν προσλήψεις, γιατί μπορεί να υποστούν νομικές κυρώσεις, όπως ήδη συνέβη σε ορισμένες περιπτώσεις.

* Οι ΕΛΚΕ χρησιμοποιούνται επί δύο δεκαετίες για να διοχετεύονται στα ιδρύματα κυρίως κοινοτικές χρηματοδοτήσεις, με όρους πιο ευέλικτους από αυτούς που επιβάλλει ο Κώδικας Δημόσιου Λογιστικού. Δεδομένης της ελλιπούς και καθυστερημένης χρηματοδότησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από όλες τις κυβερνήσεις, τα χρήματα των ειδικών λογαριασμών και εκείνα του ΕΠΕΑΕΚ εκτιμάται ότι έχουν διασώσει τα ΑΕΙ από τη χρεοκοπία, αλλά άφησαν έκθετους πανεπιστημιακούς που ενέκριναν δράσεις άσχετες με την εκάστοτε προβλεπόμενη.

Πρόβλημα με τις βιβλιοθήκες

Το Συντονιστικό Συλλόγων Συμβασιούχων Πανεπιστημίων επιχειρεί αυτές τις μέρες να καταγράψει τον αριθμό των εργαζομένων που αμείβονται από τα ΕΠΕΑΕΚ και τους ΕΛΚΕ ανά ίδρυμα και τις ημερομηνίες λήξης των συμβάσεών τους (κυρίως μεταξύ 30 Ιουλίου και 30 Αυγούστου). Στο Πολυτεχνείο Κρήτης, ο Σύλλογος έχει καταγράψει τουλάχιστον 25 συμβασιούχους, 10 εκ των οποίων είναι από το τμήμα Αρχιτεκτονικής, το οποίο φοβούνται ότι ίσως να μην μπορέσει να λειτουργήσει από το νέο ακαδημαϊκό έτος.

* Σοβαρά υπονομεύεται η λειτουργία των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών όλης της χώρας, που αναβαθμίστηκαν την τελευταία δεκαετία χάρη στα κοινοτικά κονδύλια. Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να μην εντάξει τις βιβλιοθήκες στο Δ' ΚΠΣ θα αφήσει άνεργους τους περίπου 350 συμβασιούχους των βιβλιοθηκών. Θα απομείνουν οι 370 μόνιμοι, κάτι που σύμφωνα με το συντονιστικό όργανο των συμβασιούχων του κλάδου θα προκαλέσει κλείσιμο μικρών βιβλιοθηκών και θα ακυρώσει σειρά δράσεων που αφορούν το σύνολο της ακαδημαϊκής κοινότητας (έρευνα, τεκμηρίωση, ακαδημαϊκή διασύνδεση κ.ά.).

* Στα γραφεία διασύνδεσης, που στηρίχθηκαν από το 1997 σε κοινοτικούς πόρους, απασχολούνται περίπου 100 συμβασιούχοι. Δεν έχει ανακοινωθεί από την κυβέρνηση πώς θα χρηματοδοτηθεί η λειτουργία τους την περίοδο 2007-2013 και οι εργαζόμενοι ζητούν να υπάρξει πρόγραμμα-γέφυρα (όπως συνέβη μεταξύ Β' και Γ' ΚΠΣ), ώστε να μην υπολειτουργήσουν μέχρι να ανακοινωθούν οι νέες δράσεις.



boubouka@enet.gr

Παρασκευή 22 Αυγούστου 2008

Άρθρο που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Ανατολή της Θεσσαλονίκης στις 9 Ιουνίου 2008

SOS για τις Βιβλιοθήκες

Σε μαρασμό καταδικάζονται οι ακαδημαϊκές βιβλιο­θήκες των ΑΕΙ-ΤΕΙ, εάν «μπει φρένο» στη χρηματοδότη­ση τους από το 2009 μέσω των ευρωπαϊκών προγραμ­μάτων. Οι «παρενέργειες» θα είναι πολλαπλές, σύμφωνα με την πανεπιστημιακή κοινότητα. Στο ΑΠΘ κινδυνεύει η συνέχιση του έργου ψηφιοποίησης και συντήρησης βι­βλίων μεγάλης αξίας, ενώ δεν αποκλείονται δυσλειτουρ­γίες στην πρόσβαση φοιτητών και καθηγητών στα ηλε­κτρονικά ξενόγλωσσα επιστημονικά περιοδικά. Οι 260 συμβασιούχοι εργαζόμενοι στις βιβλιοθήκες, που θα μεί­νουν άνεργοι, ζητούν την ένταξη των βιβλιοθηκών στους τακτικούς προϋπολογισμούς των ιδρυμάτων.

Το ζήτημα αυτό θα απασχολήσει και την προσεχή Σύ­νοδο των Πρυτάνεων στην Κρήτη, στο τέλος της επόμε­νης εβδομάδας, μετά την ανακοίνωση του υπουργού Παιδείας, Ευρ. Στυλιανίδη, περί διακοπής της χρηματο­δότησης των βιβλιοθηκών την περίοδο 2009 - 2013, μέσω των κοινοτικών κονδυλίων.

Στο ΑΠθ

«Είναι πολύ σημαντικό πρόβλημα, το οποίο πρέπει να ρυθμιστεί. Έχουν γίνει μεγάλες και μεταρρυθμιστικές προ­σπάθειες στις βιβλιοθήκες, όχι κατ' όνομα. Είναι κρίμα να διακοπούν διάφορα συστήματα που έχουμε ξεκινήσει στο ΑΠΘ, όπως, για παράδειγμα, η ψηφιοποίηση και η συ­ντήρηση παλτών βιβλίων μεγάλης αξίας», δήλωσε η αντι­πρύτανης του Αριστοτελείου, Αθανασία Τσατσάκου.

Την τελευταία δεκαετία στις βιβλιοθήκες υλοποιήθη­κε σειρά έργων και αναπτύχθηκαν εξαιρετικά χρήσιμες υπηρεσίες για φοιτητές, καθηγητές και ερευνητές. Δημι­ουργήθηκε, μεταξύ άλλων, συλλογικός κατάλογος, μέσω του οποίου οι ενδιαφερόμενοι προχωρούν σε αναζητήσεις στους καταλόγους όλων των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της χώρας. Παράλληλα, παρέχεται πρόσβαση σε 13.500 ηλεκτρονικά ξενόγλωσσα περιοδικά, καθώς και σε μία πλούσια συλλογή βάσεων δεδομένων, ηλεκτρονικών βι­βλίων και λεξικών. Η κ. Τσατσάκου εκτίμησε ότι θα υπάρξουν δυσλειτουργίες και σε αυτήν την υπηρεσία, δε­δομένου ότι «βρισκόμαστε στη φάση της δημιουργίας αυ­τής της ανοιχτής πρόσβασης», όπως είπε χαρακτηριστι­κά. Η συγκεκριμένη υπηρεσία, που αρχικά χρηματοδοτήθηκε από το ΕΠΕΑΕΚ, σήμερα στηρίζεται οικονομικά από τις δημόσιες επενδύσεις, όπως εξήγησε ο πρόεδρος της Επιτροπής Εποπτείας των Πανεπιστημιακών Βιβλιοθηκών του ΑΠΘ, καθηγητής Χρήστος Μπαμπατζιμόπουλος, και πρόσθεσε: «Θέλουμε να πιστεύουμε ότι το υπουργείο Παιδείας θα συνεχίσει να την εντάσσει στις δημόσιες επενδύσεις».

θα μείνουν χωρίς δουλειά

Η διακοπή της χρηματοδότησης των βιβλιοθηκών θα σημάνει και τη λήξη των συμβάσεων 20-25 εργαζομένων, που δε θα μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε καθηγητές, φοιτητές και ερευνητές.

«Αυτό θα έχει δραματικές συνέπειες για τη λειτουργία των βιβλιοθηκών του Αριστοτελείου», όπως εξήγησε ο κ. Μπαμπατζιμόπουλος.

Ο Σύλλογος Συμβασιούχων Εργαζομένων σε Βιβλιο­θήκες, σε ανακοίνωση του εκφράζει την ανησυχία του όχι μόνο για το εργασιακό μέλλον των συμβασιούχων, αλλά και για το μέλλον το βιβλιοθηκών και των παρεχό­μενων υπηρεσιών. «Οι νέες δράσεις και υπηρεσίες που οι βιβλιοθήκες στα ΑΕΙ-ΤΕΙ της χώρας δημιούργησαν τα τε­λευταία χρόνια, αξιοποιώντας τη χρηματοδότηση των προ­γραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ, δεν μπορεί παρά να αποτελούν μία επανάσταση απέναντι στον "παραδοσιακό" τρόπο λει­τουργίας τους, μια και κατάφεραν να αποδεσμευτούν από το ρόλο της "αποθήκης" βιβλίων που είχαν πριν από δέ­κα χρόνια και να αποτελέσουν ένα ζωντανό και ενεργότατο κομμάτι των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων», επισήμανε το μέλος του Συλλόγου, Δημήτρης Νεοφώτιστος.




ΛΙΝΑ ΚΟΪΝΑ

Εφημερίδα Αγγελιοφόρος

Δευτέρα 9 Ιουνίου 2008

"ΟΙ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΜΑΡΑΣΜΟ"

Μόνο μέρος της Ελληνικής πραγματικότητας θα μπορούσε να αποτελέσει η κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει το τελευταίο διάστημα οι ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες της χώρας, μετά από την ανακοίνωση του ΥΠΕΠΘ ότι θα αποκλειστούν από το ΕΣΠΑ 2007-2013 (Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς). Μια ανακοίνωση που βρήκε απροετοίμαστο μεγάλο μέρος της ακαδημαϊκής κοινότητας, καθώς και τους 350 τουλάχιστον συμβασιούχους βιβλιοθηκονόμους και επιστήμονες της πληροφορικής που θα δουν τους κόπους τους να «αναγνωρίζονται» με την απόλυσή τους. Φυσικό είναι να απορεί κανείς πώς σε αυτή τη χώρα καταφέρνουμε να απαξιώνουμε και να υποβιβάζουμε θετικές δράσεις που έχουν αποδώσει καρπούς για την ανώτατη εκπαίδευση, την πληροφόρηση και βεβαίως, την επιστημονική έρευνα.

Οι Ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες με την ένταξή τους στα ΕΠΕΑΕΚ, κατά τη δεκαετία 1996-2006, ξεκίνησαν προσπάθειες για ριζικές αλλαγές. Από τότε έως και σήμερα έχουν καταφέρει αξιόλογες δράσεις και υλοποιήσεις σε εθνικό επίπεδο. Ενδεικτικά να αναφέρω:

  • τη δημιουργία της Κοινοπραξίας των Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (HEAL-Link http://www.heal-link.gr ), μέσω της οποίας μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να έχουν πρόσβαση σε 14.000 περίπου ξενόγλωσσα περιοδικά, καθώς και σε μια πλούσια συλλογή Βάσεων Δεδομένων, ηλεκτρονικών βιβλίων και λεξικών.
  • τη σύνθεση συλλογικού καταλόγου από όπου οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να πραγματοποιούν αναζητήσεις στους καταλόγους των συλλογών ΟΛΩΝ των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της χώρας (http://www.unioncatalog.gr/ucportal/index.php ).
  • τη συγκρότηση της Μονάδας Ολικής Ποιότητας των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (ΜΟΠΑΒ), η οποία μέσω της συστηματικής συγκέντρωσης στατιστικών στοιχείων στοχεύει στη διασφάλιση υπηρεσιών υψηλής ποιότητας (http://www.mopab.gr ).

Εν τω μεταξύ, πολλές ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες κατάφεραν να εντάξουν νέες υπηρεσίες πρόσβασης σε ηλεκτρονικό υλικό, καθώς και προγράμματα πληροφοριακής εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης, ενώ σε επίπεδο εργαζομένων, στελεχώθηκαν με εξειδικευμένο προσωπικό κατάλληλο για την επίτευξη των στόχων των προγραμμάτων.

Όμως, τα όσα υλοποιηθήκαν είναι μηδαμινά μπροστά σε αυτά που μελλοντικά επρόκειτο να πραγματοποιηθούν. Σχεδιασμοί όπως: η δημιουργία ιδρυματικών αποθετηρίων που θα συγκεντρώνουν όλη την πνευματική παραγωγή των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, η σύνθεση ενός καταλόγου κοινού για ΟΛΕΣ τις βιβλιοθήκες της Ελλάδος (ακαδημαϊκές, δημόσιες, δημοτικές κτλ), η υποστήριξη μεταπτυχιακών προγραμμάτων σε συνεργασία με χώρες του εξωτερικού όπου θα παρέχονται υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών, καθώς και άλλες δράσεις που αποσκοπούν στη προώθηση της έρευνας.

Επιπλέον, είναι ευρέως γνωστό πόσα λίγα χρήματα επενδύονται κάθε χρόνο στην Εκπαίδευση και πόσο πίσω έχουμε μείνει σαν χώρα, στο να καλλιεργήσουμε στους πολίτες τη συνείδηση του «χρήστη της βιβλιοθήκης», πράγμα που αντικατοπτρίζεται στις αποφάσεις και στις απόψεις των κατεξοχήν κυβερνόντων. Συνεχίζεται δυστυχώς, να προωθείται το πρότυπο του «πληροφοριακώς αναλφάβητου». Μαθαίνουμε στην εύκολη και πολλές φορές ανούσια πληροφόρηση των ΜΜΕ και στις σπουδές με τα μαθήματα του ενός βιβλίου ή των ολιγοσέλιδων σημειώσεων. Στερούμε από τους νέους μας τη δυνατότητα της δημιουργικής και παραγωγικής μάθησης, κάτι που βρίσκουν στις χώρες του εξωτερικού όταν αποφασίζουν να σπουδάσουν εκτός Ελλάδος. Θα πρέπει να αρχίσουμε να συνειδητοποιούμε ότι οι ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ανώτατης εκπαίδευσης, κάτι που έχουν εκτιμήσει δεόντως οι Ευρωπαίοι συμπολίτες μας, οι οποίοι κατά την επιλογή του Πανεπιστημίου στο οποίο θα φοιτήσουν λαμβάνουν πολύ σοβαρά υπ’ όψιν την υπάρχουσα ακαδημαϊκή βιβλιοθήκη, μιας και θα αποτελέσει «αρωγό» σε όλα τα χρόνια της φοίτησής τους. Στο εξωτερικό λοιπόν, οι ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες αποτελούν κριτήριο αξιολόγησης των παρεχόμενων σπουδών ενός Πανεπιστημίου. Τι ισχύει όμως στην Ελλάδα; Εδώ δυστυχώς, είναι πολύ συχνό το φαινόμενο οι φοιτητές να αγνοούν παντελώς την ύπαρξη ακαδημαϊκής βιβλιοθήκης στη σχολή τους, μέχρι τη στιγμή που μια πτυχιακή εργασία θα τους αναγκάσει να την αναζητήσουν.

Τι θα γίνει όμως με την παύση της χρηματοδότησής των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών; Ορισμένες μικρές βιβλιοθήκες παραρτημάτων απειλούνται με μείωση του ωραρίου λειτουργίας τους ή ακόμη και με κλείσιμο. Σε κάποιες περιπτώσεις, θα μπορούσα να φανταστώ ένα διαφορετικό σενάριο: το διορισμό ανθρώπων που χωρίς τις απαραίτητες σπουδές, αλλά με χαμηλότερες μισθολογικές αξιώσεις, θα καταλάμβαναν τις θέσεις βιβλιοθηκονόμων με ρόλο βιβλιοφυλάκων. Συνεπώς, θα γυρίζαμε στο παρελθόν, οπότε και θα αναβίωναν εικόνες βιβλιο-αποθηκών ή καλύτερα, βιβλιο-φυλακών. Όσο όμως υπερήφανοι και να είμαστε για το ιστορικό παρελθόν αυτής της χώρας, στο χώρο των βιβλιοθηκών η επιστροφή στο παρελθόν, μόνο αισθήματα ντροπής και λύπης θα προξενούσε.

Μετά από όλα τα παραπάνω, δε μένει παρά να συμπεράνει κανείς ότι οι ελληνικές ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες έχουν ανάγκη από χρηματικούς πόρους είτε προερχόμενους από την Ε.Ε. είτε από τον τακτικό προϋπολογισμό της χώρας. Έχουν ανάγκη από το εξειδικευμένο προσωπικό των Προγραμμάτων που κάποια στιγμή θα πρέπει να «αναγνωριστεί» η προσφορά τους όχι με απολύσεις, αλλά με την αλλαγή των συμβάσεων εργασίας σε αορίστου χρόνου, καθώς καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Θα πρέπει επίσης, να αποδεχθούμε το γεγονός ότι αν και Ευρωπαϊκή χώρα βρισκόμαστε πολύ πίσω από τους Ευρωπαίους φίλους μας, να υιοθετήσουμε το παράδειγμά τους και να μάθουμε από τα λάθη τους.

Η σημερινή κατάσταση με τις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες δεν απέχει πολύ από τα όσα πρόκειται να συμβούν

στο απώτερο μέλλον. Τα Ευρωπαϊκά προγράμματα κάποια στιγμή θα πάψουν να υφίστανται και τότε η

«Ελλαδίτσα» μας θα κληθεί να στηριχτεί στα πόδια της και με δικούς της πόρους να υποστηρίξει τα όσα πραγματοποιήθηκαν με την «αρωγή» της ΕΕ. Λύση προφανώς υπάρχει: ο σωστός και προληπτικός σχεδιασμός . «Πρόληψη» μια λέξη που συνέχεια την ακούμε, αλλά πουθενά δε τη βλέπουμε μιας και χάνεται στη γενικότερη ανοργανωσιά και αδιαφορία του κράτους.

Βραχλιώτου Μαρία
Βιβλιοθηκονόμος, Κεντρική Βιβλιοθήκη ΤΕΙ Κρήτης
Πρόεδρος του Περιφερειακού Τμήματος Κρήτης
της Ένωσης Ελλήνων Βιβλιοθηκονόμων
και Επιστημόνων Πληροφόρησης